۱۱۹ قلم داروی معمولی تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت 

معاون حوزه داروی سازمان غذا و دارو گفت: در آینده نزدیک برنامه داریم تا با تایید شورای عالی بیمه دارو‌های بسیار معمولی، یعنی حدود ۱۱۹ قلم از این دارو‌ها را مانند داروی سرما خوردگی تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

حسین شمالی گفت: بین حمایت از صنعت، استمرار تولید دارو‌ها ،افزایش قیمت و هزینه‌های مردم برای تهیه دارو دو گانگی وجود داشت. قیمت‌های دارو توسط سازمان غذا و دارو به صورت ادواری و سنواتی تعیین می‌شد، اما از ابتدای سال با توجه به قانون بودجه و حساسیت دولت بر روی پرداختی مردم در مورد هزینه‌های سالم، روند قیمت گذاری مدتی متوقف شد تا اینکه همه زیرساخت‌ها آماده اجرای  طرح دارویار شوند تا مسئله دوگانگی حل شود و حمایت منطقی از صنعت داشته باشیم. 

او گفت: مسئله پرداختی اضافه بیماران بابت رشد هزینه‌ها با این روند باید حل شود، حدود یک سال است که سازمان غذا و دارو با همکاری تمام نهاد‌های ذی نفع از جمله بیمه‌های درمان، سازمان برنامه و بودجه، وزارت رفاه و نمایندگان مجلس و کمیسیون مربوطه این طرح را طراحی کرده به نحوی که در کنار حمایت از صنعت برای ادامه حیات، مردم هم هزینه اضافی بابت افزایش قیمت برخی اقلام دارویی پرداخت نکنند. 

شمالی گفت: نزدیک به ۱۴۰۰ قلم دارویی که قبلا بیمه‌ بودند ،هیچ اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد تا مردم بخواهند هزینه بیشتری پرداخت کنند، نگرانی بابت دارو‌های پرمصرف و ضروری بیمارانی مانند دارو‌های بیماران دیابتی و بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی بود که تحت پوشش بیمه نبودند. 

به گفته معاون حوزه داروی سازمان غذا و دارو، نگرانی وجود داشت که در صورت افزایش قیمت، هزینه روی دوش بیماران باشد، نزدیک به ۳۶۶ قلم از دارو‌های ضروری و پر مصرف بیماران از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه تحت پوشش بیمه قرار گرفته که قبلا نبوده است و اگر بیماران با نسخه معتبر پزشک به داروخانه مراجعه کنند هیچ افزایش قیمتی متوجه آن‌ها نخواهد بود. 

شمالی گفت: در آینده نزدیک برنامه داریم تا با تایید شورای عالی بیمه دارو‌های بسیار معمول، یعنی حدود ۱۱۹ قلم از این دارو‌ها را مانند داروی سرما خوردگی تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

معاون حوزه دارو در سازمان غذا و دارو افزود: طراحی در این طرح به گونه ای رخ داده تا مطلق پرداختی مردم هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت.

او گفت: حمایت از بیماران منطقا و قانونا براساس پوشش بیمه ای رخ خواهد داد؛ بنابراین افرادی که بیمه نداشته اند از نگرانی های ما بود. ۶ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه تا کنون بیمه شده اند و افرادی که تا الان به هر دلیلی نتوانسته اند بیمه شوند حتما به سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند تا در اسرع وقت پوشش بیمه ای برای آنها انجام شود.

شمالی تاکید کرد: اجرای بستر نسخه الکترونیک به مرز خوبی رسیده و بسیار مناسب است تا مردم راحت تر بتوانند دارو دریافت کنند. در اجرای این طرح طی یک روز اخیر همه همکاران بنده در سراسر کشور با نظارتی که رو داروخانه ها دارند در حال این هستیم تا اتفاقی برای مردم نیفتد و هر ایرادی که طرح داشته باشد تلاشمان این است تا رفع شود.

برچسب ها: دارو ، تحت پوشش بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار